استودیو تولید انیمیشن

انیمیشن
نمایش تند و پیوسته تصاویری از اثر هنری دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای
ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویرِ پویا در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید
است که به دلیل پدیده ماندگاری تصاویر پدید می‌آید
.

تمامی انیمیشن‌ها
از عکس هایی تشکیل شده اند که پشت سر هم با سرعت معینی به نمایش در می آیند و ما آن
را به صورت فیلم مشاهده می‌کنیم. انیمیشن کامپیوتری هم فرایندی است که از کامپیوترها
برای ساخت تصاویر متحرک دیجیتالی استفاده می کنند. این نوع از انیمیشن‌ها می توانند
۲ بعدی و یا ۳ بعدی باشند
.

در همین راستا مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک نیز امکانات ساخت انیمیشن را برای استارتاپ‌ها فراهم کرده
است
.

موشن کپچر

شاید در بعضی از پشت صحنه های ساخت انیمشن یا فیلم ها دیده باشید که شخصیت های آن بر روی بدن خود توپ های سفید رنگی را چسبانده اند، در واقع این توپ ها سنسورهای منعکس کننده نوری هستند که حرکات ان ها توسط دوربین های مخصوص که نسبت به حرکات آن ها حساس هستند، ضبط شده و به محیط سه بعدی انتقال پیدا می کند. به این نوع ساخت انیمیشن، موشن کپچر می‌گویند.

رندرفارم

رندر فارم یا مزرعه رندرگیری به شبکه‌ای از کامپیوترها گفته می‌شود که برای رندر کردن "تصاویر خلق شده به وسیله کامپیوتر" (Computer-Generated Imagery) یا CGI طراحی شده‌است. رندر فارم بیشتر برای جلوه‌های ویژه فیلم‌ها، انیمیشن و پردازشات دسته‌ای افلاین و غیر بلادرنگ (غیر ریل تایم) استفاده می‌شود و با "رندر وال" یا "دیوار رندرگیری" که برای رندرینگ ریل تایم استفاده می‌شود، متفاوت است.