70240499-183f-4baa-a701-9da029b94ce0

بازدید رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک

رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات :
شهر مشهد هاب صادرات محتوا و خدمات ابری در کشور خواهد شد

رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت شهر مشهد به هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تبدیل می شود.
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نواوری محتوای دیجیتال نیتک، دکتر محمد جعفر صدیق دامغانی‌زاده در حاشیه بازدید از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک اظهار کرد: فعالیت‌های این پارک در زمینه فناوری ارتباطات‌و اطلاعات با تمرکز بر محتوا و خدمات ابری خواهد بود و مشهد را به‌عنوان هاب صادرات محتوا و خدمات ابری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار می گیرد.
وی با اشاره به در اختیار گرفتن دو فضای اداری از زیر مجموعه های وزارت ارتباطات در مشهد برای راه اندازی پارک فاوا از راه اندازی دفتر سوم این پارک در مشهد خبر داد و اظهار داشت: به زودی بخش دیگری از این پارک در خیابان کوهسنگی مشهد آماده می‌شود.
وی در مورد راه‌اندازی پارک‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در دیگر نقاط کشور نیز گفت: در حال حاضر در استان سمنان به دنبال راه‌اندازی پارک دیگری هستیم و به تدریج در استان‌های دیگر نیز راه‌اندازی پارک‌های جدید را دنبال خواهیم کرد.
دکتر صدیق با اشاره به حمایت نرم‌افزاری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۲۲ استان کشور در قالب طرحی به نام گرنت فناوری‌ طرح جوانه با همکاری وزارت عتف بیان کرد: در این طرح به پایان‌نامه‌های دانشگاهی که ایده بازارگرا داشته باشند، حمایت مالی ارائه می دهیم و امیدواریم در سال آینده این حمایت‌ها را گسترش دهیم.

استفاده از الگویی جدید برای حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با تأکید بر اینکه مهم‌ترین چالش شرکت‌های دانش بنیان فروش محصولات‌شان است، اظهار کرد: علی‌رغم تأکیدات مسئولان به برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها، علاقه‌ای به خرید این دست از محصولات وجود ندارد.
وی در مورد استفاده از راهکاری عملی برای حل این معضل بیان کرد: استفاده از الگوی تضمین خرید در مقابل تضمین کیفیت، بهترین راهکار برای عبور از این مشکل است که قبلاً نیز توسط واحدهای تولیدی همچون ساپکو مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت‌های لازم کسب شده است.
دکتر صدیق ادامه داد: در صورتی که این موضوع به صورت قانون، عملیاتی شود سازمان‌ها و ارگان‌ها در مقابل تضمین کیفیت، می‌توانند تضمین خرید به شرکت‌های تولیدی بدهند.
وی افزود: اما در واقعیت شرکت‌های تولیدی برای فروش محصولات خود باید در سامانه ستاد ثبت‌نام کنند که در حقیقت وارد فرآیندهای کاملاً فرسایشی می‌شوند و مصداقی بارز از امضاهای طلایی است.
دکتر صدیق با بیان اینکه در این زمینه پارک فناوری اطلاعات‌و ارتباطات آمادگی لازم برای همکاری در پژوهش‌ها و تدوین قوانین را تا قوانین لازم اجرایی و عملیاتی شود، گفت: در صورتی‌که قوانین و روش‌های اجرایی آن تعیین شده و به صورت آیین‌نامه ابلاغ شود می‌توان برای حل این مشکل اقداماتی اجرایی پیاده‌سازی کرد.

حمایت‌هایی که انجام نشد
رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در جریان بازدید از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با تأکید بر اینکه حمایت‌های لازم از این مرکز و مجموعه‌های مشابه انجام نشده تا به اهداف موردنظر دست پیدا کنند، تصریح کرد: منابع مالی دولت در این زمینه نقش به‌سزایی دارد، لذا از مسئولان برنامه و بودجه تقاضامندیم که اعتبارات لازم را در این زمینه اختصاص دهند تا بتوان حمایت‌های لازم را اجرایی کرد.
وی افزود: در عین حال با توجه به دیدگاه‌هایی که در وزارت ارتباطات وجود دارد و حمایت‌هایی که از شبکه ملی اطلاعات می‌شود، سال آینده شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.
دکتر صدیق با اشاره اینکه نیتک تمرکز بر تولید محتوا و صادرات آن دارد، اذعان کرد: این موضوع به تنهایی و بدون حمایت‌های مالی لازم میسر نخواهد شد لذا تلاش داریم در آینده با حمایت‌های مالی، به این صادرات و رشد بخش خصوصی جامعه عمل بپوشانیم.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *