آستان قدس رضوی

مدیران مؤسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی از مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک بازدید کردند

مدیران مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک بازدید کردند.

به گزارش روابط‌عمومی «مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک»، پس از این بازدید امیر مهدی حکیمی، مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به ظرفیتهای این مرکز گفت: این مرکز از این جهت که برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی از ظرفیت‌های بومی استفاده می کند ، بسیار ارزشمند است و می‌توان آن را فصلی تازه در نوآوری قلمداد کرد.

حکیمی افزود: مهاجرت نخبگان فرهنگی و هنری از مشهد یکی از مشکلاتِ اجتماعی ماست که به سالهای دور باز می‌گردد. چند سال گذشته پژوهشی در این خصوص انجام دادم و متوجه شدم این معضل در تمام حوزه های فرهنگ، سینما و تئاتر، نشریات، حوزه علمیه، هنر، آی تی و.. وجود دارد. بنابراین وقتی می‌بینم تیمی از بچه های مشهدی دور یکدیگر جمع شده‌اند، برای خودم به عنوان شهروندی مشهدی، مایه‌ی  شعف است و لذا همکاری مشترک با این مجموعه را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به اهمیت  اقتصاد فرهنگ، گفت: امروز اگر مجموعه‌ای تولید محتوای خلاقانه داشته باشد  و نتواند در فضای رقابتی به فعالیت خود ادامه دهد، محکوم به شکست است، و مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک به عنوان مجموعه‌ای پیشرو علاوه‌بر اینکه می‌تواند خودش تولیدکننده آثار فاخر باشد، می‌تواند مجموعه‌ها، شرکت‌ها و تمامی دست اندرکارانِ صنایع خلاق را نیز با توانمندسازی و مشاوره از خطر شکست تجاری دور کند.

مدیر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به همه‌گیری کرونا، بیان کرد: ما اکنون در مرزِ تغییر جهت برای خیلِ عظیمی از صاحبانِ صنعت در ایران هستیم که تا قبل از شروعِ شیوعِ کووید 19، برای بسیاری از آنها ضرورتِ استفاده از فضای مجازی برای تبلیغات، هنوز تفهیم نشده بود که با شیوعِ کرونا ناچار به استفاده از این بستر شدند.

حکیمی با اشاره به ضرورت همکاری این مرکز با سازمان های مختلف آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: به این دلیل که در نیتک از ظرفیت های بومی و مشهدی بهره گرفته‌است، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی هم در آینده نزدیک برنامه های آموزشی، و رویدادهای بیشتری با شما ترتیب خواهد داد.

در  این جلسه حمیدرضا بحرینی مدیرمرکز نوآوری نیتک نیز در سخنانی بر ضرورت هم افزایی مرکز با مجموعه های بزرگی همچون آستان قدس رضوی اشاره کرد.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *