بازدید وزیر

بازدید وزیر ارتباطات از پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مشهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دست انرکاران راه اندازی پارک ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در مشهد تقدیر کرد.

صبح امروز وزیر ارتباطات در جریان بازدید از استودیوها و فضاهای کارِ اشتراکی «خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک»، با فعالیت‌ها و خدماتِ تمامی شرکت‌ها، استارتا‌پ‌ها و تیم‌های نوآور و خلاقِ مستقر در این مجموعه آشنا شد و اظهار کرد: مشکلاتِ قرن 21 راه‌حل‌های قرن 21 را هم می‌طلبد. مشهد به لحاظ ارتباطات و جایگاهِ جغرافیایی پتانسیل بالایی دارد و مدیران باید در نهایت سخاوت، تنها روی افزایش بهره‌وری نسل جوان تمرکز کنند.

وی این پارک را قطب فناوری و نوآوری در شرق کشور خواند و گفت: پارک فاوا، مرکزِ تحول، خدمت‌رسانی، اشتغال‌زایی و امیدآفرینی برای جوانان خواهد بود، و با افزایش صادرات فرهنگی، این مرکز خورشید درخشانِ شرق ایران و همسایگان‌مان در منطقه خواهد شد.

جهرمی گفت: در وزارت ارتباطات مجموعه ای از پارک‌های اقتصاد دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌ایم که ابتدا در تهران آغاز به کار کرد و  پس از آن به سراغ مشهد آمدیم که در مشهد تا کنون در دو امکان افتتاح شده است و شعبه‌ی سوم این پارک‌ در مشهد هم در منطقه کوهسنگی است که به زودی دایر خواهد شد.

رییس هیات مدیره‌ «خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک» هم در این بازدید با اشاره به تاریخچه فعالیت «گروه‌شرکت‌های وسنی» گفت: وسنی بیش از بیست سال پیش فعالیت خود را  با شعار «در شبکه ما زندگی کنید» آغاز کرد، ما همواره  رقیب صدا و سیما و مخابرات سنتی بوده‌ایم و تمرکز خود را بر ایجاد چرخه کامل زنجیره ارزش خدمات و محصولات دانش بنیان گذاشته ایم.

سعید مقدم آریایی اظهار کرد: تکمیل زنجیره تجاری‌سازی محصولات و خدمات مان در خارج از مرزهای کشور از برنامه‌های  پیش روی ماست. ما با برنامه هایی که برای این پارک تدارک دیده ایم مشهد را به قطب توسعه‌ی فناوری شرق برای کلیه‌ کشورهای فارسی‌زبان تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به امکان استقرار ۵۵ تیم استارتاپی در مجموعه خواستار حمایت دولت برای تکمیل زیرساختهای تاسیساتی ساختمان شد.

در این مراسم مدیر عامل پست کشور، استاندار خراسان رضوی و جمعی از فعالان حوزه فناوری و دیجیتال کشور نیز حضور داشتند.

 

بازدید وزیر

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *