WhatsApp Image 2021-11-02 at 9.37.09 AM

برگزاری رویداد انلاین انتقال تجربه بازی سازی در مشهد

 

رویداد انلاین انتقال تجربه بازی سازی به میزبانی دپارتمان گیم خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با حضور کارشناسان بازسازی از ایران و کانادا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، سعید یزدانیان کارشناس بازی‌سازی از شرکت EA SPORT در “رویداد آنلاین تجربه بازی‌سازی” کار تیمی گسترده را مهمترین ویژگی استودیوهای بزرگ بازی سازی در دنیا دانست و اظهار داشت: در کمپانی‌های بازی‌سازی گاهی برای توسعه یک محصول تیمی متشکل از 2هزار نفر از متخصصان حوزه‌های مختلف با یکدیگر همکاری دارند.

وی افزود: نفرات تیم‌های بازی‌سازی گاهی در کشورهای مختلف حضور دارند و تلاش زیادی از طرف مدیریت شرکت‌ها انجام می‌شود تا تیمی با این اندازه را در کنار هم برای مدت زیادی نگاه دارند.

یزدانیان ادامه داد: اندیشه تصاحب بازارهای بین‌المللی خصوصیت بارز دیگر کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی که به طور دائم دنبال می‌شود و تنها برای بازارهای داخلی خود بازی تولید نمی‌کنند.

کارشناس بازی‌سازی EA SPORT بیان کرد: کمپانی‌های بزرگ بازی‌سازی به طور معمول برای عرضه اولین بار یک بازی بین دو تا 5سال فرآیندهای تحقیقاتی‌ لازم را انجام می‌دهند و پس از آن وارد مراحل طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پس از رسیدن به پیشرفت پروژه‌ها و ‌برای بازی‌هایی که زمان انتشار مشخصی دارند، بدون هیچ تعویقی پروژه بایستی در زمان مشخص عرضه شود، تصریح کرد: به طور مثال در نسخه جدید بازی FIFA تطبیق با دو نسل از کنسول‌ها کار بسیار دشواری بود اما باید به زمان انتشار این بازی می‌رسید که با تلاش زیاد این کار عملی شد.

وی توجه به فاکتور های واقعی بودن به لحاظ بصری و رفتاری در فرآیند یک بازی را به عنوان عوامل افزایش جذابیت در یک بازی اشاره و بیان کرد: ایجاد ویژگی‌های بصری ممتاز به سخت‌افزارهای پیشرفته‌ای نیازمند است که به طور حتم در سال‌های آتی با بهبود قدرت‌ سخت‌افزارهای ساخت بازی رفتار بازی‌ها واقعتی و جذاب‌تر خواهند شد.

دانش آموخته رشته هوش مصنوعی از دانشگاه صنعتی شریف در مورد فضای تبادل نظر بازی‌سازان ایرانی با تیم‌های خارجی در این حوزه گفت: در حال حاضر انجمن‌هایی مثل فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف وجود دارند و تبادل اطلاعات با آنان به راحتی انجام می‌پذیرد اما باید علاقه‌مندان به ایجاد تبادل نظر، راه‌های ارتباطی خود مثل لینکدین را به روز نگه داشته و بررسی‌های لازم را انجام دهند تا با افراد مختلف و اطلاعات آنها در این زمینه آشنا شوند که به طور حتم سودمند بوده و موجب رشد آنان خواهد شد.

کارشناس بازی‌سازی EA SPORT در مورد توانمندی‌های علمی نیرو‌های بازی‌ساز ایرانی نیز بیان کرد: در حال حاضر نیروهای ایرانی توانمندی در این شرکت هستند لذا در صورتی‌که بسترهای لازم برای حضور دفاتر کمپانی‌های بازی‌سازی در ایران فراهم شود، این پتانسیل به صورت بالقوه در ایران وجود دارد که پروژه‌ها به صورت Outsource به شرکت‌های ایرانی واگذار شود که مشابه اینکار در حدود 20دفتر بین‌المللی EA SPORT در سراسر جهان در حال انجام است.

در این رویداد صادق جبلی مدیر دپارتمان گیم پارک محتوایی نیتک و مدیر شرکت طراحان سفید نیز به بیان برخی تجارب بازی سازی در ایران اشاره کرد و مهمترین خصوصیات استودیوهای بازی در ایران را برشمرد.
جبلی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی بازی‌سازی اظهار کرد: استعداد بالای بازی‌سازان داخلی امکان همکاری با شرکت‌های چند ملیتی را به وجود آورده اما برخی محرومیت‌ها باعث برقراری این ارتباطات نمی‌شود و تأثیر منفی آن در زمانبر شدن رشد تیم‌های داخلی و عقب ماندن از بازار بازی‌ جهانی خواهد بود.
وی با بیان کمبود سرمایه‌گذاری‌های لازم در زمینه بازی‌سازی گفت: کمبود سرمایه لازم باعث می‌شود علیرغم انتظارات برای تولید بازی با استاندارهای جهانی پروژه‌های بازی‌سازی کارها در تیم های کوچک انجام شود که باعث فرسایش تیم‌های خلاق در این زمینه می‌شود که اصلی‌ترین موضوع برای افراد شاغل در این تیم‌ها فراغت فکری و زمان لازم برای پیاده‌سازی ایده‌هاست.
مدیر دپارتمان بازی نیتک افزود: کاهش راندمان، دومین چالشی است که انجام پروژه‌های بزرگ در تیم‌های کوچک در پی خواهد داشت.
جبلی ماندگاری بازی و طرفداران همیشگی و روزافزون آن را در فلسفه وجودی آن عنوان کرد و افزود: انسان‌ها همیشه از تفریحاتی مثل بازی که در آن رقابت وجود دارد، استقبال کرده‌اند و سرمایه‌گذاری در آن به شرط رعایت سایر عوامل به طور حتم موفقیت‌آمیز خواهد بود.
گفتنی است رویداد رویداد آنلاین تجربه بازی‌سازی در استودیو نیتک برگزار شد.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *