نشست خبری

پارک تولید محتوای نیتک اولین پارک ملی و بین‌المللی منطقه

دکتر محمد صدیق دامغانی‌زاده، مشاور وزیر و رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور صبح امروز در نشست خبری نخستین شبکه مرکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور در مشهد با بيان این نکته که‌ این مرکز با حمایت وزیر ارتباطات انجام شده است، گفت: باید از این ظرفیت برای توسعه کسب و کارها استفاده شود.

محمد صدیق دامغانی‌زاده با اشاره به پروژه‌ها‌ی پیشران تصریح کرد: پروژه‌ی پیشران پروژه‌ای‌ست که امنیت، ظرفیت اقتصادی و جایگاه ملی بالا داشته باشد.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک دارای چند پروژه پیشران مهم است.

یکی از این دو پروژه با همت شرکت پیشگامان فرارسانه سروش است و پروژه‌ی دیگر که توسعه‌‌ی خدمات ابری به همت شرکت گرین‌وب انجام می‌شود.

صدیق دامغانی‌زاده افزود: پارک فاوا یک خانواده‌ی قوی است که قطعا شرکت‌های همکار در آن از نقاط قوت آن هستند.

رئیس پارک فاوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وظیفه‌ی این مرکز گفت: حمایت از طیف وسیعی از بخش خصوصی از جمله وظایف مرکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور است.

وی ادامه داد: این کار با هدف توسعه و تامین تکنولوژی و رقابتی کردن فضا برای شرکت‌هاست.

صدیق ادامه داد: باید بتوانیم از طریق این پارک به صادرات محتوای فرهنگی بپردازیم تا به تولید ثروت برای کشور بینجامد.

صدیق بیان داشت: در حال حاضر ترافیک دیتای صادراتی ما در کشور حدود ۱۰درصد است که باید افزایش یابد.

وی افزود: پارک‌های فاوا نهادهای دولتی‌ای هستند که صدای بخش خصوصی را می‌رسانند و موجب رشد اقتصادی و گسترش تکنولوژی می‌شوند.

محمد صدیق دامغانی‌زاده اظهار کرد: ما تعهدی را به امام رئوف‌مان داریم و افتخار می‌کنیم به اینکه در این شهر و درخدمت ایشان هستیم، امیدواریم به برکت نام امام رضا (ع) از طریق این پارک گسترش خوبی در سطح ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

وی گفت: پارک تولید محتوای نیتک اولین پارک ملی و بین‌المللی منطقه است که مجوز فعالیت منطقه‌ای هم دارد و لذا به‌زودی وارد بازارهای منطقه نظیر هرات خواهیم شد.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *