نمایشگاهی رونمایی از خدمات و محصولات شرکت‌های فناور - نیتک پارک

رونمایی از 8محصول دانش بنیان شرکت‌های فناور عضو پارک‌های فاوای کشور در نیتک

در نمایشگاهی که با عنوان رونمایی از خدمات و محصولات شرکت‌های فناور عضو پارک‌های فاوای کشور در نیتک برگزار شد از 8محصول دانش بنیان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، دکتر محمد صدیق دامغانی، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در این مراسم رونمایی اظهار داشت: این محصولات در راستای تحقق شعار سال و با هدف تقویت جایگاه شرکتهای دانش بنیان و کمک به اشتغالزایی و توسعه بازار محصولات فناور داخلی رونمایی شدند.

وی درباره ایجاد شبکه ملی اطلاعات نیز بیان کرد: با توجه به اینکه این تولیدات دارای محدودیت مرزی نیستند و در چارچوب تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند و ایجاد این شبکه می‌تواند باعث بهبود اوضاع اقتصادی برای تیم‌های فعال در این زمینه شود.

دکتر صدیق گفت: باید با اتکا به فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان، می‌توان اقتصاد کشور را با ایجاد استارت‌آپ‌ها و گسترش فناوری در فضای کسب‌وکار متحول کرد.

مشهد، یکی از مراکز اثر ‌گذار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

معاون فناوری و ارتباطات وزارت ارتباطات بعد از بازدید از این نمایشگاه، مشهد را یکی از مراکز اثرگذار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: به واسطه فعالیت نخبگان و فناوران بعد از تهران ، مشهد اولین و بیشترین تولیدات فن‌آورانه را دارد.

آقامیری همچنین این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای مذاکره دوجانبه بین شرکتهای دانش بنیان و بازرگانان داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: توسعه و هوشمندسازی ICT و نفوذ آن در صنایع نیز از دیگر اولویت‌هایی است که تحت پشتیبانی وزارت ارتباطات قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه اینکه فعالیت‌های علمی و فناوری قادر به تغییر وضعیت کشور در بهترین شرایط موجود هستند، اظهار کرد: وزارت ارتباطات به توسعه بخش خصوصی باور دارد و برای تحقق آن از تمام تلاش خود بهره‌گیری می‌کند.

نمایشگاهی رونمایی از خدمات و محصولات شرکت‌های فناور - نیتک پارک

تعامل میان 20هزار نفر در اکوسیستم شرکت‌های دانش‌بنیان

سیدحسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز با اشاره به جلب اعتماد دولت و بخش خصوصی به عنوا بزرگترین دستاورد کسب شده، بیان کرد: در اکوسیستم امروز شرکت‌های دانش‌بنیان، شاهد دستاوردهای خوبی هستیم و اکنون سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نقطه تعامل میان 20هزار نفر در سطح کشور است که تحول عظیمی ایجاد می‌کند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای تحول آفرینی باید از روش‌های سنتی عبود کرد، گفت: ورود حوزه‌های نوین IT در سراسر کشور باعث پیشرفت های چشمگیری شده است که این تحول نیز مستلزم عبور از روش‌های سنتی است و به طور حتم نیروی انسانی متخصص نقش بسزایی در این زمینه دارد.

گفتنی است در نمایشگاه جانبی از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری نیز رونمایی شد که ۲۰ محصول فناور از ۱۲ شرکت دانش بنیان حوزه‌های مختلفی چون تولید محتوای دیجیتال، سلامت، کشاورزی، مخابرات، خدمات ابری، امنیت سایبری و بودجه‌ریزی به نمایش عمومی درآمد.

مطالعه این مطلب پیشنهاد میشود

رونمایی از محصولات دانش بنیان شرکت‌های فناور عضو پارکهای فاوای کشور در مشهد

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *