بازدید آقای عسگری از نیتک

عضو کمیسیون فرهنگی، زیارت و گردشگری بیان کرد: نیتک، بستر تولیدمحتوا و فضایی مناسب برای رشد ظرفیت‌های اجتماعی شهر مشهد

عضو کمیسیون فرهنگی، زیارت و گردشگری بیان کرد:
خانه خلاق و نوآوری نیتک، بستری مناسب برای بستر تولیدمحتوا رشد ظرفیت‌های اجتماعی شهر مشهد

عضو کمیسیون فرهنگی، زیارت و گردشگری گفت: خانه خلاق و نوآوری نیتک بستری مناسب برای رشد ظرفیت‌های اجتماعی شهر مشهد همچون مساجد و تشکل‌های مردمی است.به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، مجید طهوریان عسکری با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در نیتک، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند با استمرار تعامل با مجموعه‌های مختلف شهری به نتایج خوب و قابل قبولی منجر شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، زیارت و گردشگری با اشاره به شعار شهر مشهد مبنی بر جهان‌شهر فرهنگی، اظهار داشت: آموزش در حوزه‌های مختلف فرهنگی برای مجاوران و زائران بخش مهمی از سرمایه‌گذاری‌های شهرداری مشهد را به خود اختصاص داده است که می‌تواند از ایده‌ها و خلاقیت‌های شکل گرفته در قالب تیم‌های مختلف نیتک از آن‌ها استفاده کرد.

بازدید آقای عسگری از نیتک

 

توس و آرامگاه فردوسی نیازمند توجهی بیشتر

عضو کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر با اشاره به منویات رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران در سفر سال ۱۳۷۵ ایشان به شهر مشهد و بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهار داشت: آرامگاه فردوسی به عنوان یک میراث تاریخی و فرهنگی، نیازمند توجه بیشتری در لایه محتوایی است تا این میراث گران‌بها بیشتر از پیش شناخته و معرفی شود.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس، افزود: تمامی ایده‌ها و طرح‌هایی که ناظر بر حوزه تاریخی و فرهنگی منطقه آرامگاه فردوسی و توس هستند در صورت امکان مورد حمایت شورای شهر قرار خواهند گرفت.

 

بازدید آقای عسگری از نیتک

 

حوزه نوآوری، از ضرورت‌های جدی عصر حاضر

عضو هیات رئیسه شواری اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه حوزه فناوری و اطلاعات و جنس آن در حوزه نوآوری یکی از ضرورت‌های جدی عصر حاضر و حوزه‌ی ارتباطات است، بیان کرد: اگر از ابزار رسانه و حوزه فناوری اطلاعات استفاده نشود بستر لازم برای توسعه به وجود نخواهد آمد.

طهوریان عسکری افزود: امروزه شهرها نیازمند توسعه هوشمند و بسترسازی برای تحول از یک زندگی سنتی به یک زندگی همراه با آرامش است که ابزار و کارکرد لازم برای نیل به این اهداف از مسیر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ابزار هوشمند میسر خواهد شد.

وی با اشاره به زیرساخت کم‌نظیر فراهم شده در خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، بیان کرد: فعالیت‌های انجام شده نشان از یک همت والا و توجه ویژه نظام و انقلاب به حوزه فناوری اطلاعات است که به طور حتم می‌بایست در اختیار گروه‌ها و طیف‌های مختلف قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی، زیارت و گردشگری ادامه داد: مجموعه‌هایی نظیر نظام مدیریت شهری و شهردار‌ی‌ها می‌توانند به عنوان پشتیبان و حامی بخش خصوصی باعث خواهند شد تا مسیر استفاده‌ی علاقه‌مندان و فعالان حوزه تولید محتوا از بسترهای ایجاد شده در نیتک بستر تولیدمحتوا بیشتر از پیش فراهم شود.

وی بیان کرد: در صورت عدم حمایت لازم از طرف دستگاه‌های لازم، فضای مناسب برای بهره‌برداری مطلوب از چنین امکاناتی برای آحاد مردم، فرصت‌های لازم برای رشد چنین مهارت‌هایی در جامعه از بین خواهد رفت.

طهوریان عسکری با بیان این که استودیوهای مختلف صدا و تصویری نیتک وجه متمایز این خانه خلاق و نوآوری است، بیان کرد: سرمایه نیروی انسانی ایجاد شده در این مکان نیز بی‌نظیر است.

 

بازدید آقای عسگری از نیتک

 

نیتک، موردنیاز بیشتر مدیران شهری و استانی

عضو کمیسیون فرهنگی، زیارت و گردشگری با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های فراهم شده در نیتک به گروه بیشتری از مدیران استانی و شهرستانی، گفت: به طور حتم مدیران زیادی علاقه‌مند به استفاده از خدمات مختلف نیتک در قالب تصویر و رسانه‌ای هستند که به طور حتم باعث استفاده موثر و بیشتر از این فرصت ایجاد شده برای شهر مشهد هستند.

تمرکز نیتک بر توانمندسازی دانشجویان و فعالان تولید محتوای دیجیتالی

حمیدرضا بحرینی، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با اشاره به رویکرد تجمیع‌کنندگی و توانمندسازی این خانه خلاق، اظهار کرد: تلاش شده تا فضای لازم برای کسب و کارهای نوپا در این خانه خلاق فراهم شود.

وی افزود: پلتفرم مهارتی راه‌اندازی شده تا ضمن تعریف دوره‌های مهارتی به دانشجویان کمک کند، پس از طی کردن دوران دانشگاهی بتوانند به طور تخصصی وارد بازار کار شوند.

بحرینی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی سرمایه‌گذاری روی مهارت‌های افراد باشد، گفت: توانمندسازی افراد در حوزه تولید محتوا باعث خواهد شد تا علاوه بر بازار داخلی برای بازار خارج از کشور نیز تولید محتوای لازم انجام شود و علاوه بر اشتغال‌زایی به صادرات محصولات فرهنگی و نهادینه کردن مبانی فرهنگی در خارج از کشور نیز پرداخت.

 

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته به دنبال ایجاد زنجیره ارزش محصولات فرهنگی در حوزه سنی کودک و نوجوانان بوده است، تأکید کرد: این خانه خلاق حاضر به ارائه طرح‌های موثر و آینده‌ساز برای سرمایه‌گذاران مختلفی است که نیازمند تضمین برای سرمایه‌گذاری انجام شده خود هستند.

بازدید آقای عسگری از نیتک

 

نیتک، آماده‌ی همکاری با تولید‌کنندگان محتواست

اسماعیل‌زاده، معاونت تولید خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک با اشاره به توانمندی لازم در این مجموعه برای تولید محتوای مجازی پیرامون شهر مشهد، اظهار کرد: با حمایت‌های لازم از طرف شهرداری مشهد می‌توان زیرساخت و تیم‌های مشاوره در زمینه تولید محتوا را برای سایر تولیدکنندگان محتوا در این زمینه ارائه کرد.

وی افزود: همچنین می‌توان با طراحی گیمیفیکیشن موثر برای تولیدات محتوای فرهنگی در اپلیکیشن‌هایی همچون اپلیکیشن شهر من، جذابیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری شهر مشهد را بیشتر از پیش معرفی کرد.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *