بازدید-اصلانی-فر

کاهش هزینه‌های تولید انیمیشن در خانه خلاق و نوآوری نیتک

معاون کسب و کار خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک تلاش‌های این مجموعه را عاملی برای کاهش هزینه‌های تولید انیمیشن عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، در جریان بازدید هادی اصلان‌زاده، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از این خانه خلاق، دکتر سعید مقدم آریایی، معاون کسب و کار این خانه خلاق، اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک و شتابدهی در عرصه تولید محصولات دیجیتالی همچون انیمیشن، می‌توان هزینه‌های تولید در این بخش را به شدت کاهش داد و باعث ایجاد اشتغال‌زایی برای حدود ۵ هزار نفر در این عرصه شد.

بازدید آقای اصلانی از خانه خلاق نیتک

وی افزود: هزینه‌های سخت‌افزاری و زیرساختی در عرصه تولید انیمیشن برای هر فرد به طور معمول 70میلیون تومان است که با تمهیدات اندیشیده شده این مبلغ به 35میلیون تومان رسیده که حتی انیماتور‌ها می‌توانند به صورت دورکاری اقدامات و فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

مقدم آریایی درباره راه‌اندازی این مرکز نیز اظهار داشت: این مجموعه  در دی‌ماه ۱۳9۹ تحویل داده شد و در طول تنها 4ماه تجهیز و راه‌اندازی شد.

خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، الگویی فراگیر

وی با اشاره به تمرکز بخشی از این خانه خلاق در حوزه‌های گیم، انیمیشن و محصولات دیجیتالی رئال، خاطرنشان کرد: با تمرکز بر تولید محتوای موثر به دنبال فعالیت‌های اثربخش هستیم.

مقدم آریایی گفت: در جریان بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک به عنوان الگوی راه‌اندازی خانه‌های خلاق در 10 استان دیگر معرفی شده که هم‌اکنون مجموعه‌های مشابهی در حال راه‌اندازی است.

بازدید آقای اصلانی فر از استودیو های نیتک

Obs به دنبال خدمات جامع و کم‌نظیر دیجیتالی

وی در ادامه با اشاره به پروژه سامانه obs که مرحله که مراحل کنترل توان فروش محصولات دیجیتالی را در بر خواهد داشت، گفت: این پروژه به‌دنبال ساماندهی ارائه محصولات دیجیتالی کارآمد است تا با بخش‌های آکادمی آموزشی، شتابدهی و تجمیع و تجار‌ی‌سازی که در این پروژه فعال شده است، خدمات جامع و کم‌نظیری به مخاطبان عرضه شود.

توانمندی استودیوهای صدا در نیتک

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک ضمن اشاره به چهار استودیو تصویر و چهار استودیویی صوتی این مجموعه اظهار کرد: در استودیوهای صوت دوبله‌های در راستای محصولات آموزشی و سرگرمی به صورت متقابل برای کشورهای افغانستان و عراق در دست انجام است.

وی افزود: هم اکنون این بخش با آموزش به 35نفر از هنرجویان عرصه صدا، به دنبال جذب و به کارگیری نیروهای مستعد این حوزه هستند.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *