افغانستان

کمک‌های زیرساختی نیتک برای فراهم شدن بسترتحصیلات دانشجویان افغانستانی

در جریان بازدید سرپرست مرکز بین‌الملل افغانستان دانشگاه پیام نور از خانه خلاق و نوآوری نیتک، کمک‌های زیرساختی نیتک برای فراهم شدن بسترتحصیلات دانشجویان افغانستانی ارائه و معرفی شد.

 

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، دکتر احمدرضا متولی شرایط اجتماعی و علمی حاکم بر جامعه افغانستان را مساعد خواند و اظهار کرد: در محیط‌های دانشگاهی حاضر در بین جوانان دانشجوی افغانستانی، نظام آموزش‌عالی دانشگاهی ایران، پذیرفته و قابل قبول است.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های جامعه المصطفی(ص)، آزاد اسلامی و پیام نور در کشور افغانستان تصریح کرد: با این وجود حضور رشته‌هایی مختلفی همچون روانشناسی در بین رشته‌های دانشگاهی افغانستان خالی است.

 

افغانستان و نیتک

 

 

سرپرست مرکز بین‌الملل افغانستان دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به نبود زیرساخت های آموزش مجازی می توان چنین رشته هایی را با استفاده از امکانات استودیو آموزشی نیتک برطرف ساخت

وی با اشاره به حضور ۳۶۰ نفر از دانشجویان افغانستانی در این مرکز دانشگاهی، گفت: امکان برگزاری کلاس آنلاین در آینده طبق مذاکره با سران وزارت تحصیلات عالیه افغانستان وجود دارد.

دکتر متولی با اشاره به بررسی به عمل آمده برای جدایی برخی از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور افغانستان گفت: علاوه بر شرایط سیاسی و اقتصادی، خلاء منابع علمی همچون اساتید در این رابطه بسیار حائز اهمیت است که با وجود زیرساخت‌های اموزشی که در استودیوهای آموزشی خانه خلاق و نوآوری نیک فراهم شده است می‌توان چنین دغدغه‌هایی را نیز برطرف ساخت

 

 

پیام نور افغانستان

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *