IMG_7372 copy

بازدید مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری مالی از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک

مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری مالی و سفیر کشورمان در مالی از خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق‌و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، محمود محمد اربی، مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری مالی پس از بازدید از پروژه‌های جاری و در دست انجام این مرکز، گفت: گوشه‌ای از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های جمهوری‌ اسلامی ایران را شاهد بودیم که برای درک آن نیاز به تخصص خاصی نیست و به طور مشهود این پیشرفت‌های چشمگیر قابل مشاهده است.

وی افزود: تکنولوژی‌های استفاده شده در این مرکز با عبور از فواصل فیزیکی به طور حتم باعث سرعت در ایجاد ارتباطات تصویری خواهد شد.

مدیر کل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشور مالی،اذعان کرد: لازمۀ ایجاد هرگونه تبادل و همکاری، نیازمند دانش و توانمندی‌های تخصصی است که در اختیار کشور ایران است و با توجه به پیشرفت‌هایی که به وجود آمده پتانسیل مناسبی برای همکاری‌های لازم وجود دارد .

محمد اربی با بیان اینکه ایران در زمینه تکنولوژی‌های نوین بسیار پیشرفته‌تر از مالی است و این کشور علاوه بر ظرفیت بالای خود برای همکاری به ایجاد تعاملات سازنده نیز تمایل دارد، گفت: با توجه امکانات استودیو‌های موجود امکان ایجاد همکاری‌های زیادی وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در کشور مالی برای ساخت محتوای تصویری نیازمند استفاده از استودیوهای سایر کشورهای اروپایی همچون فرانسه هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به بسترهای مناسبی که در نیتک فراهم شده است برای همکاری در زمینه ساخت محتوای هنری، سینمایی و موسیقایی این فرصت فراهم خواهد شد تا به صورت مجازی این امکانات را در اختیار داشته باشیم.

دیپلماسی در خدمت رشد دانش‌بنیان‌ها
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالی نیز که از اعضای این هیئت بازدید کننده بود با ابزار خرسندی از امکانات استودیوهای مجازی، صدا و تصویر خانه خلاق‌و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، اظهار کرد: جوانان خلاق و توانمند ما امروز توانسته‌اند چنین فضای تولید محتوای دیجیتالی را دایر کنند که تاکنون تصور می‌شد تنها در اختیار کشورهای پیشرفته است.

حسین تالشی صالحانی با ابزار امیدواری در رابطه با استمرار فعالیت‌های نیتک گفت: نوآوری، بستر پیشرفت و توسعه هر کشوری است و با این دست از اقدامات به طور حتم شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود.
وی درباره مقایسه امکانات و بسترهای موجود در نیتک با توجه به مشاهده فضاهای مشابه در سایر کشورها نیز اظهار کرد: تجهیزات و قابلیت‌های مشاهده شده علاوه بر رقابت با استودیوهای سایر کشورهای پیشرفته در برخی موارد به طور حتم از آنان پیشی گرفته است.

صالحانی با توجه به پیوندهای مشترک فرهنگی و مذهبی با جمهوری مالی، اظهار کرد: فرصت‌های مناسبی برای انتقال دانش، نوآوری و تکنولوژی به کشور مالی وجود دارد و بسترهای موجود در کشورمان می‌تواند الگوی مناسبی برای کشورهایی همچون مالی باشد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالی با بیان اینکه اقتصاد کشورهای پیشرفته در حال حرکت به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان است و پیشرفت‌های کشور را به طور حتم شرکت‌های یاد شده رقم خواهند زد، خاطرنشان کرد: پیشنهادات افزایش مشارکت‌ها در راستای استفاده از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه در کشور مالی وجود دارد.

وی با اشاره به تأکید مقامات جمهوری مالی بر استفاده از پیشرفت ها و تکنولوژی‌های جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: هدف از این بازدید نیز در همین راستاست تا از دستارودهای کشورمان استفاده کنند و قطعاً مقامات و مردم جمهوری مالی از این دستاوردها استقبال خواهند کرد.

گفتنی است در این بازدید محمد برازی مایگا، کاردار موقت سفارت کشور مالی در ایران و طاهر جومست، مسئول میز جمهوری مالی در وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این بازدید حضور داشتند.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *