IMG_8149

برگزاری جلسه کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای نصر استان خراسان رضوی در نیتک

کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای نصر استان خراسان رضوی با موضوع بررسی ساماندهی و رشد اکوسیستم بازی سازی به میزبانی دپارتمان بازی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک، صادق جبلی رییس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای نصر استان خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: طبق آمارها در حدود 50هزار نفر فارغ‌التحصیل در اکوسیستم game در مشهد وجود دارند که این کمیسیون تلاش خواهد کرد با ساماندهی و رشد هر چه بیشتر این اکوسیستم، افراد مستعد را شناسایی و بستر‌های لازم را برای توانمندسازی آنان فراهم کند.

مدیرعامل شرکت طراحان سفید بیان کرد: فعالان حوزه بازی‌سازی در مشهد به شکل کاملاً ارگانیک و علمی عمل می‌کنند و با توجه به زیرساخت فنی و سخت افزاری فراهم شده، فرصتی کالاً ممتاز فراهم آمده تا این اکوسیستم به رشد بیشتری دست پیدا کند.

مدیر دپارتمان بازی نیتک به امکانات بی‌نظیری که در خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک به عنوان پارک محتوای دیجیتالی فراهم شده اشاره کرده و افزود: این کمیسیون تلاش خواهد کرد تا با استفاده از امکانات این پارک، مسیر‌ آموزشی ‌و کاری لازم را برای ورود فعالان و علاقه‌مندان عرصه اکوسیستم بازی‌سازی ایجاد کند.

رییس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای نصر استان خراسان رضوی تصریح کرد: توان دولتی و بخش‌خصوصی گرد هم آمده تا با برگزاری دوره‌های آموزشی در مجموعه نیتک، افراد مستعد را بورسیه کرده و پس از بررسی‌های لازم تضمین درآمد را با شکل‌دهی استارتاپ‌های لازم ایجاد کند.

وی به تعامل با دانشگاه‌ها به عنوان خواستگاه اکوسیستم بازی‌سازی تأکید کرده و گفت: درخواست تعامل، مشارکت و همکاری این کمیسیون در زمینه‌های آموزشی، منتورینگ، انتقال تجارب، کارآموزی و دوره‌های انگیزشی و اطلاع‌رسانی برای دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد.

جبلی به مخاطب 40میلیون نفری تولیدات بازی‌سازی در ایران اشاره کرده و افزود: این مشارکت با هدف شناسنایی پتانسیل‌ها و هموارسازی زمینه‌های کاری و تخصصی دانشجویان و علاقه‌مندان برای آینده است و افراد با حضور در این اکوسیستم می‌توانند جایگاه تجاری خود را پیدا کرده و با بزرگ‌تر شدن این اکوسیستم، افراد زیادی با خدمات آن آشنا شده و منافع خود را از این محل تأمین کنند.

مدیر دپارتمان بازی نیتک به مشارکت و ارتباط شرکت‌ها‌ و فریلنسرهای حوزه بازی‌سازی با کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای نصر استان خراسان رضوی اشاره کرد و بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در جلسات این کمسیسون مشارکت داشته باشند.

گفتنی است کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای نصر استان خراسان رضوی با حضور حمیدرضا جمشیدی مدیر شرکت منشور فناوری، حجت ریحانه مدیر شرکت شمیم باباردو، دکتر فرخنده فاضل‌بخشی بازی‌پژوه و صادق جبلی مدیر عامل شرکت طراحان سفید و مدیر دپارتمان بازی نیتک در محل خانه خلاق و نوآوری محتوای دیجیتال نیتک برگزار شد.

شبکه های اجتماعی مدیا پارک نیتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *